15 fővel a Lösz túrán. 11-27

2021-11-28

Kegyes volt az időjárás az első túránk résztvevőihez. Szép napsütéses időben teljesítettük a kb. 13 kilométeres túrát. A paksi Halászcsárdástól indultunk. Decsi Béla, túravezető a Demeter Egyesület nevében köszöntötte a kis csapatot. A 6. sz. főúton átvágva a kerékpárúton indultunk Dunakömlőd irányába. Első megállónk a Téglagyár volt, melyről vezetőnknek köszönhetően tudtunk meg néhány információt. Hamarosan a töltésre kanyarodva vágtunk bele az Imsósi erdőbe, ahol meglepően sok látnivaló várt ránk: régi Tanácsköztársaság-emlékmű, Vak Bottyán sáncai, valamint a kurucvezér emlékére állított kopjafa. A monda szerint itt állt a sátra egy szilfa tövében.

Körülbelül a táv felénél visszatértünk a 6-os nyugati oldalára, és Dunakömlődön az első szintkülönbségeket legyőzve jutottunk fel a Lussoniumba. A régi római kori erőd minden túrázónak elnyerte a tetszését. A löszfal tetején meg is ebédeltünk délidőben. Következett a gyönyörű kömlődi pincesor, majd tovább túráztunk a sípályáig. Ezúttal lécek nélkül és felfelé gyűrtük le a sípályát, majd a szőlők között kanyarogva értünk vissza Közép-Európa legnagyobb löszfalának tetejére. A kilátás gyönyörű volt a Duna kanyarulatára. Innen már szemerkélő esőben ereszkedtünk vissza a Halászcsárdához.

Abban mindenki egyetértett, hogy örülnek a kezdeményezésnek, és kíváncsian várják a következő túrát is.

További képek a galériában.